دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛ 

لاریجانی: ۳ مولفه لازم برای تحقق مرجعیت علمی/ بداخلاقی برخی از کشور‌ها بر روابط بین الملل بی تاثیر است 

لاریجانی: ۳ مولفه لازم برای تحقق مرجعیت علمی  بداخلاقی برخی از کشور‌ها بر روابط بین الملل بی تاثیر است 
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و سیاست علمی کشور بر ۳ معیار مهم برای تحقق مرجعیت علمی تاکید کرد. 
کد خبر : 905003

محمدجواد لاریجانی، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره مولفه‌های لازم برای تحقق مرجعیت علمی اظهار کرد: اولین معیار، وجود پارلمان فرهیخته و توانمند در دستیابی به دستاورد‌های علمی است تا بتوانند شان و منزلت والایی در حوزه تحقق مرجعیت علمی کسب کنند. 

وی افزود: دومین و سومین مولفه تحقق مرجعیت علمی تلاش و جهاد مستمر جوانان پرشور و آماده در این مسیر و آگاهی دولت حکومت به ارزش علم است. 

لاریجانی درباره اهمیت دیپلماسی علمی در ایران گفت: روابط با دنیا در حوزه علم از خطیرترین روابط جهان است و علم به هیچ عنوان محصول در کشوری نبوده است و برخی از بداخلاقی‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد و کشور ایران طی ۴۰ سال اخیر پیشرفت‌های خوبی در حوزه علم داشته است. 

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و سیاست علمی کشور ادامه داد: مقم معظم رهبری بار‌ها فرموده اند که باید علوم پایه را به عنوان موتور محرکه توسعه کشور در نظر بگیریم، همچنین ایده دیگر ایشان در انتقال دانش به تکنولوژی، تکنولوژی به صنعت و از صنعت به سرمایه است که نباید نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته